Hjälp


Här hittar du användbar information om Fleetbrix utifrån våra kunders vanligaste frågor. Välj en rubrik ni vill läsa mer om. Skulle ni inte hitta svaret på er fråga så kan ni höra av er här.

Fleetbrix samarbetar med Transportstyrelsen som möjliggör att samtliga fordon ni har knutna till ert organisationsnummer synkas ner så snart ni registrerar er som kund hos oss.

Fleetbrix har en flexibel prismodell där ni som kund bestämmer hur ni önskar ingå samarbete. Som kund väljer ni mellan att betala årsvis eller månadsvis. Fleetbrix erbjuder papperslösa fakturor genom e-post, ett smidigare och miljömässigt allternativ. Inga dolda avgifter!

Tjänsten är obegränsad i antalet fordon! Är ni ett större företag med med flertalet regioner eller avdelningar så kan tjänsten erbjuda uppdelning på exempelvis, region norr, söder, väster och öster. Kontakta oss här så hjälper vi er med installationen.

För att registrera sig hos oss måste du vara firmatecknare eller ha befogenhet att göra beställningar på ert företag. Saknar du befogenhet, kontakta din närmsta chef och hör av er till oss så hjälper vi er.

Som kund hos Fleetbrix har Administratören möjlighet att skapa flertalet övriga användarkonton: användare, chef, adminstratör eller externt konto. Varje användare innehar eget login med e-postadress och lösenord vilket ger skrädarsydd överblick över fordonsparken. Adminstratören ger rättigheter till vad användare ska kunna se och ändra för information.

Vi har support för de flesta fordonsslag som används av merparten företag i Sverige. Exempel på fordon som vi inte har support för är: båtar, flygplan, helikoptrar, tåg mm. Vårt fokus är kring vägburna fordon samt lagerfordon som truckar.

Vår ambition är att alltid följa vårt motto: Enkelhet. Vi har en webbaserad plattform som stöds i samtliga uppkopplade enheter så som smartphone, datorer eller läsplattor. Ni behöver inte tanka ner någon app utan kan med enkelhet nyttja alla funktioner i Fleetbrix med era inloggningsuppgifter.

Vi uppdaterar kontinuerligt platformen och adderar nya funktioner. Ni som är kund kommer att få tillgång till alla funktioner utan att betala ytterigare avgifter än det avtal ni har med Fleetbrix.

Vårt system bygger på information som vi tankar ner kring de fordon ni har registrerat på det företag ni representerar. Givetvis kommmer ni att kunna skräddarsy med vilket intervall ni önskar få påminnelser när det t.ex. är dags att besikta brandsläckare eller bakgavelyft.

Vi har som avsikt att automatisera denna funktion inom en snar framtid men erbjuder idag manuell hanering av såväl drivmedelskostnad och körjournal.